donderdag 14 oktober 2021

EXPO artist book van de frouwenflat

In 2012 werd de zin in tekenen heel groot en ik bedacht een project zodat ik een excuus had om te tekenen. Waarvan ik eerst dacht dat het een leuk project voor een jaar zou worden met dan de oplevering en een goeie netwerkborrel, duurde het vier jaar en bleek het de start van het kunstenaarschap. 

Ik tekende uiteindelijk voor 12 vrouwen een flat, met ieders wensen in een eigen etage ingetekend; de FrouwenFlat. We wonen er allemaal nog met plezier en zoals 1 van de buufs onlangs opmerkte, een sleutel is niet nodig en er hoeft geen belasting te worden betaald.

Toen het op afstuderen begon te lijken kreeg ik de zenuwen vwb een scriptie maken. Want als ik toch ergens de schurft aan heb! Dus daar bedacht ik wat anders voor: ik maak een Artist Book. Een handgemaakt boekwerk met in dit geval de originele tekeningen van de flat. Die had ik ergens in een map en zag ik eigenlijk nog zelden. Nu zijn ze vervat in een boek. Veel en veel leuker dan een scriptie maken.

Afgelopen zondag werd ik door de buufs van de flat verrast met een prachtige leporello. Een uitvouwbaar boekwerk met daarin allerlei lieve briefjes. Prachtig vormgegeven door de linkerbenedenbuuf. Daarnaast waren er bloemen, boeken en een bon. Holy moly! 

Vanaf hier start een soort rondleiding door de expositie. Per blog kun je zo een beetje meekrijgen wat er hing, stond of zachtjes meebewoog.






                                  Per vrouw was een tag toegevoegd met geactualiseerde informatie.

                                                                

                                             En een transparant vel met wat saillante details.

                                            

                                              En natuurlijk de originele tekening! 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten