vrijdag 28 januari 2022

Lekker, spelen.

Het is zo fijn om te spelen! Ik vergeet dat meestal net zo snel als ik het nu opschrijf. Want er liggen klussen te wachten en dingen om te doen. Vorige week had ik ineens geen zin in al dat moeten en bedacht: ik scharrel wat tijdschriften op, scheur uit wat ik leuk vind en we zien wel. Heerlijk om te doen! Al dat scharrelen en spelen levert mij veel energie op en ik voel de fantasietentakels blij wapperen.                                      Naast het scheuren en plakken heb ik nieuwe inktense aquarelpotloden uitgeprobeerd. Top!



Dus van de week dacht ik, een mens kan niet genoeg spelen, wat ga ik doen? Ik wilde een vaag beeld uitproberen en ging in dat kader armen verzamelen uit tijdschriften. Daarna al neuriƫnd de armen netjes knippen. Hoe het dan verder gaat, is eigenlijk niet goed uit te leggen. Ik pak gewoon armen en leg ze neer, rondingen en snijvlakken passen als vanzelf. Wonderlijk! Niet bedacht hoe licht en schaduw moesten, het beeld bedacht zichzelf. Gelukkig kan ik daar tegenwoordig steeds beter van genieten ipv eindeloos bedenken hoe zoiets werkt. Ik zei het al, mijn fantasietentakels wapperen blij. Jaaa!


En het is dus in de verste verte dat vage beeld niet geworden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten