maandag 15 februari 2021

Quirk

 

Eindelijk kwam de e-course QUIRK weer beschikbaar bij www.bloknoteartschool.com. Indertijd kwam het me niet uit en daar had ik nog steeds spijt van. Dus nu sloeg ik onmiddellijk m'n slag. In de cursus worden een aantal kunstenaars (van allerlei pluimage) besproken. Daarnaast krijg je er opdrachten bij, in de geest van de kunstenaar. Mooi experiment waarbij je ontdekt welke stijl al dan niet past. De tekening die je hier ziet heb ik gemaakt nav Saul Steinberg. Had ik nog nooit van gehoord maar wat maakt hij gave tekeningen! Echt een ontdekking.  


Nog zo'n ontdekking was Edward Gorey. Bijzondere en bizarre tekeningen soms. Ik kijk m'n ogen uit naar hoe hij stof verbeeldt. Hij heeft ontzettend veel geïllustreerd. Via via kon ik aan 'Kobus Kruls Parmantige Kattenboek' komen. Van TS Eliot met illu's van Gorey. De man hieronder heb ik nagetekend uit dat boekje. Zeer inspirerend!




En toen! Tim Burton. Die kende ik wel van zijn film 'Sweeney Todd' maar ik wist niet dat hij ook illustreerde. Creepy en echt bizar, maar zo gaaf om te zien. En vooral om te tekenen. Ik herontdekte ineens mijn liefde voor het tekenen. De tekeningen hieronder zijn dus geïnspireerd door Tim Burton (en de juf, Marieke Blokland, natuurlijk) maar door mij bedacht. Ik wist niet dat ik zoiets zou verzinnen eigenlijk. Met veel plezier ook nog.  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten