donderdag 14 oktober 2021

EXPO statement & diploma



Wat was het een reis de afgelopen vier jaren. En wat bleek het onwijs leuk om zelf m'n opleiding bij elkaar te scharrelen en vorm te geven. Heel veel dank richting alle docentes van de cursussen en workshops die ik irl en online volgde. De inspiratie en feedback brachten mij verder. Ook veel dank aan de Kunstclub waar ik al jaren liefdevolle schoppen onder m'n kont krijg en veel inspiratie vind. En de Kunstelclub op woensdagochtend waar we aan eigen projecten werken en elkaar op alle fronten verder helpen. 

Na die vier jaar wilde ik graag vieren dat ik een kunstenaar was geworden, met een expositie. Zooo, dat bleek een beste klus en iedereen wiens verjaardag ik vergeten ben, sorry! Gelukkig kreeg ik begeleiding en wapperende handjes van de woensdagmatties. Bij de expo hoorde ook een statement, een soort verklaring over hoe en wat als kunstenaar. Dat vond ik lastig maar het hielp enorm bij het duidelijk maken waar het over gaat bij mij. Het begon een beetje op afstuderen te lijken eigenlijk. 

En dat werd het want op de laatste middag van de expo werd ik verrast met een toespraak waarin vaardigheden, professionele houding en wat niet al benoemd werden. Een diploma kreeg ik overhandigd van drie promotoren van wie ik niet wist dat ik die had. De allerbeste manier om af te studeren aan je eigen opleiding haha! 

De expo was top en ik ga gesterkt door al het enthousiasme en blijheid van de bezoekers (zo'n 78) verder als kunstenaar. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten